Friday, April 1, 2011

Teman Sejati... :)

Assalammualaikum sume... :)

Apa erti kawan, sahabat, teman.............?? seseorang yang mampu berkongsi segala suka dan duka bersama kita..? yang berkongsi minat dan aktiviti bersama-sama...?? Yang sentiasa amek berat tentang kita dan paling memahami kita..?? 


bercakap tentang teman sejati.. ak pasti ramai di antara sume yang membaca mempunyai kawan baik, yang berkongsi segala rasa hati, kongsi rahsia..gembira dan sedey sama2.. yang mampu kua tengok movie berdua, men bowling berdua, makan, window shopping, try perfume same2, try make up same2...haha.. hurmm.. i miss dat moment..  :(

Setiap orang mampu mendapatkan kawan... tetapi, adakah mereka tu, satu kepala dengan kita..?? mungkin sesetengah orang mampu mendapatkan teman walau dimana mereka berada.. bergantung kepada teman itu sendiri.. tapi, bagi sesetengah orang, teman bagi mereka adalah teman yang dari mereka kecil..yang baring same2.. yang berangan same2.. ** dan tetibe, hatiku sebak.. merindukan saat lalu.. 

lalu.. apakah yang kita nak bincang di sini..?? haishh.. setengah orang lak kawan, sebab nak amek kesempatan je dengan kita.. hmm, apa beza teman dengan sahabat dan kawan..?? hiks!!
kawan..kat mane2 pun, insyaAllah kita boleh dapat... mereka nie, hanya sekadar berkongsi segala yang tentang pada masa itu sahaja dengan kita..mereka nie, maybe xtawu asal usul kita,,background kita.. katakanlah, kita kat u.. kita akan dapat ramai kawan..memang ramai sangat.. tapi, mereka nie bukannya kenal kita rapat pn..mereka nie sekadar teman berbual seketika..bertukar pandangan atau idea..


hurmm.. amat sensitif apabila bercakap tentang kawan, sahabat dan teman nie... bagi aku, teman aku adalah mereka yang aku kenal dari kecik.. mereka nie, yang tawu susah payah aku..yang xpandang atau nilai orang sebelah mata.. mereka nie, sangat2 lah faham... bukan kat u aku xde kawan baik, ade... ** nti mati ak kawan2 kat u ak pk bukan2.. tatoot pulak..!! (!__!) huhu..

sometimes, kita xdapat nak meluahkan atau berkongsi tentang harapan, minat, impian kita dengan kawan terdekat kita pn..kita xdapat nak rapat dengan mereka, mungkin disebabkan masing-masing berasal dari negeri yang berlainan.. cara pk xsame mungkin... xmampu nak kua berdua, makan di luar same2..kua same2..  

namun, bersyukurlah... walau camane pun situasinya, kita semua masih punya kawan..mungkin dia tidak ditakdirkan untuk menjadi temanmu.. hargailah dia sebagai sahabatmu.. 

yang penting sekarang nie, aku rindu kawan-kawan ak yang sejak dari kecil ak membesar dengan dorang,..yang xtinggalkan ak walau susah atau senang...kongsi kite same2.. hehe, lame xkua window shping  dengan teman tersayang..

adakah sebab bz, buatkan ak rindukan sume orang...haish.. (!_!)




memandangkan arini bufday salah seorang temanku..yang asyik merungut rindukan ak,huhu... nti ak balik ye.. nak teddy bear ea..kekeke, cam bf dye lak..^^ . semoga sentiasa dirahmati Allah & gembira selalu taw.. 



Speech by Chikgu Schaafieka, 1 April 2011, 7.21 pm..

like

Sindarela berangan angan untuk turut serta ke mjlis tari menari bersama sang putra..

Hatiku diriku mimpiku...