Tuesday, January 8, 2013

Tak baik mengeluh.


Kesusahan ini perit.....
Walau ku usaha dengan kudratku sendiri
Untuk capai matlamat yang dikenalpasti..
Dia berikan jalan yang sukar untukku..
Supaya aku lebih tabah,
Dugaan demi dugaan..
Matlamat harus dikorban atau cita cita ini hanya sekadar impian,
Demi sesuatu yang telah aku rancangkan?
Mungkin dia meminta aku supaya lebih bersabar..
Setiap kalinya begitu..
Namun terkadang gelora hati memberontak inginkan perkara yang telah dirancang di minda..
Memaksa diri untuk tidak sabar lalu tidak Nampak akan hikmahnya..
Aku memohon agar kau berikanlah yang terbaik buat hidupku,
Agar diri ini melihat akan kebesaranmu..
Agar diri ini bersyukur di atas dugaan yang kau berikan ini..
Jadikanlah aku tabah. Lebih kuat.. dan kau gantikanlah kedukaan ini dengan kebahgiaan dan kegembiraan di masa  datang..  

like

Sindarela berangan angan untuk turut serta ke mjlis tari menari bersama sang putra..

Hatiku diriku mimpiku...